Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Zsírok a táplálkozásban képes leírás - Egészséges táplálkozás.tlap.hu
részletek »

Zsírok a táplálkozásban - Egészséges táplálkozás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: egeszseges-taplalkozas.tlap.hu » Zsírok a táplálkozásban
Keresés
Találatok száma - 9 db
A tökmagolaj gyógyhatásai.

A tökmagolaj gyógyhatásai.

A tökmagolajról kevesen tudják, hogy mennyi jótékony hatással rendelkezik. A tökmagolaj egy kulináris élvezetnek számít. A tökmagolajat többféleképpen felhasználhatjuk a konyhában.A tökmagolaj segítségével süthetünk és főzhetünk is, de kitűnő saláta önteteket készíthetünk a tökmagolaj segítségével, amelynek egy különleges íze van. A honlapon részletesen mutatjuk be a tökmagolajat, amelynek jótékony hatása is van. A tökmagolaj egy egészséges kiegészítő a sütés és főzés terén. Próbáld ki a tökmagolajat!

Az omega-3 zsírsavról

Az omega-3 zsírsavról

Az omega-3 zsírsavak szerepe a táplálkozásban és a gyógyításban: Az omega-3 zsírsavak mindig is jelen voltak az emberiség táplálkozásában, de csak az utóbbi évtizedekben ismerték fel, hogy milyen fontos szerepük van a szervezet megfelelő működésének fenntartásában, az egészség megőrzésében, és a betegségek gyógyításában. Az evolúció során a jelentős hal és növényi eredetű táplálékfogyasztásnak köszönhetően optimális volt a szervezet omega-3 zsírsavellátottsága, ugyanis ezek a zsírsavak nagy mennyiségben a növényekben és a halakban fordulnak elő. A halak is a növényeken, a fitoplanktonokon keresztül jutnak az omega-3 zsírsavakhoz. Az omega-3 zsírsavak esszenciális zsírsavak, ami azt jelenti, hogy a szervezet nem képes azokat előállítani, ezért a táplálékkal kell felvenni. Az esszenciális zsírsavak egy másik csoportját képezik az omega-6 zsírsavak; elsősorban a magvakban, és a növényekben fordulnak elő.

Halálos zsírok?

Halálos zsírok?

Tudjunk meg többet a zsiradékokról! Mi jut eszünkbe a zsír szóról? Egy szelet zsíros kenyér lila hagymával, egy nyári délután? Vagy netán az itt-ott kellemetlenkedő, vastagodó zsírpárnák? Nézzük, mit mondanak a dietetikusok! A zsírok, olajok fontos tápanyagaink, energiát biztosítanak, jelentős szerepük van a szervezetünk egészséges működésében, az ételek szerkezetét javítják, stabilizálják, ízanyagok hordozói, és hőátadó szerepük is van. Nélkülözhetetlenek a zsírban oldódó vitaminok (az A, D, E, K) felszívódásához. A zsírszövet testünk fontos energiatartaléka. Mechanikai védőszerepet tölt be azáltal, hogy mintegy beágyazza egyes szerveinket. A bőr alatti zsír jól szigetel, így segíti a szervezet állandó hőmérsékletének megőrzését.

Mit kell tudni a transz zsírokról?

Mit kell tudni a transz zsírokról?

A transzzsírok veszélyesek a szívre, tönkreteszik az ereket, szívinfarktust okoznak. Korlátozzák az élelmiszeripari felhasználást! Az élelmiszeripari termékekhez adagolt mesterséges anyagok, melyek tönkreteszik az ereket, szívinfarktust, érelzáródást okoznak. Óvatos becslések szerint Magyarországon évente legalább 1000 ember halálát lehetne elkerülni, ha az iparilag hozzáadott transz-zsírsavakat teljesen száműzni lehetne.

Omega 3 készítmények

Omega 3 készítmények

Omega 3 készítmények a Shop.Builder Webáruházban. Az omega-3 elnevezés zsírsavak egy egész családjára utal. Az omega3 zsírsavak legnagyobb előnye, hogy javítja általános egészségi állapotunkat és teljesítményünket, valamint csökkenthető vele a szívbetegségek kialakulásának kockázata. Kedvező árú omega-3 termékek online rendelése, gyors házhozszállítással.

Hirdetés
Omega zsírsavak az egészséges élethez

Omega zsírsavak az egészséges élethez

Az Omega zsírsavak egészségügyi fontosságáról tanulhatunk itt. Milyen hatásai vannak, hiányának tünetei. Mik is pontosan ezek a zsírsavak, és miért fontos, hogy az Omega 3-as és az Omega 6-os zsírsavakat egyensúlyban tartsuk a szervezetünkben. Milyen Omega olajat érdemes fogyasztanunk, és még egyéb kérdések, melyekre választ kaphatunk innét az Omega zsírsavakkal kapcsolatosan.

Segít a telítetlen zsírsav

Segít a telítetlen zsírsav

A telítetlen zsírsavak forrásai Ómega-3- és ómega-6-(cisz) zsírsavakra egyaránt szüksége van az emberi szervezetnek. Táplálékainkban leggyakrabban az egyszeresen telítetlen olajsav található meg. Kisebb mennyiségben, de előfordul a linolsav (ómega-6), a linolénsav (ómega-3) és az arachidonsav is. Az ómega-6 zsírsavak fő forrása az olíva- és napraforgóolaj. Egy felnőtt ember napi szükséglete megközelítőleg 5 g, ez hozzávetőleg 2 kávéskanál olajnak felel meg. Az ómega-3-zsírsavakat a tengeri halak tartalmazzák viszonylag nagy mennyiségben, így a makréla, a lazac, de az édesvizekben élő busa húsa vagy a repceolaj is kiváló forrása ezen telítetlen zsírsavnak. Mi magyarok kevés halat eszünk, inkább az édesvízi halakból vásárolunk, azokból is többnyire ünnepekkor. Pedig hetente legalább két-három alkalommal kellene halételeket fogyasztanunk.

Zsírok és olajok

Zsírok és olajok

A zsirok és olajok szerepe a táplálkozásban kettős: 1. Tápanyagok A szervezetnek a zsírok alkotóira: a telített és telítetlen zsírsavakra szüksége van. Ezek a zsírsavak zsírtartalmú táplálékokban és zsírokban, olajokban találhatók meg. 2.Sütés-főzési segédanyagok: A különféle panírozott húsok, zöldségek, a feldarabolt burgonya kisütéséhez általában olajat használnak, amely a sütés hőmérsékletén elbomlik és a szervezetre káros anyagok keletkeznek.

Zsírok, olajok, telített és telítetlen zsírsavak

Zsírok, olajok, telített és telítetlen zsírsavak

Az emberi szervezet legfontosabb energiaforrásai a különböző zsiradékok. Energiaforrásként szolgálnak a szervezet számára, segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását, állandó szinten tartják testhőmérsékletet. Szükségesek a sejthártya felépítéséhez, egyes hormonok működéséhez, valamint a D-vitamin képződéséhez. A sejtek működése során felhasznált energia optimális esetben 30%-ban különböző zsír eredetű alapanyagból származik. Az étkezésünkben felhasznált zsírok és olajok kémiai szempontból mind glicerin zsírsavakkal alkotott észterei. A legfőbb különbség a zsírsavak típusában, kémiai összetételében van. Ez a kémiai összetétel, a zsírsavak lánchossza, szénatomszáma, meghatározza a zsiradék halmazállapotát és olvadáspontját is. Ennek megfelelően beszélhetünk zsírokról, vagy olajokról. Az állati eredetű zsírokban a telített zsírsavak, főleg a palmitin- és a sztearinsav aránya magasabb, ezek szobahőmérsékleten kenhető, szilárd halmazállapotúak. A növényi eredetű zsírokban telítetlen zsírsavak fordulnak elő túlnyomórészt, mint például az egészséges élethez elengedhetetlen, azaz esszenciális linol-, linolénsav (omega-3), vagy arachidonsav (omega-6).

Tuti menü