Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Egészséges táplálkozás linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között
részletek »

Egészséges táplálkozás képes leírás

Képes leírás

Itt vagy: egeszseges-taplalkozas.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 168 db
A diétás konyha - FogyokuraBlog.Hu

A diétás konyha - FogyokuraBlog.Hu

FogyokuraBlog.Hu - Fogyókúra könnyedén Fogyókúra és életmód klub! Számos információ található fogyókúrás ételek és italok receptjeiről, fogyókúra módszerekről, és az életmódváltással kapcsolatos teendőkről. Fogyókúrás ételek és italok receptjeinek részletes leírása megkönnyíti az életmódváltás felé tett első lépést. Az oldalon található BMI kalkulátor és Testzsírtömeg % számláló is.

A folyadékfogyasztás létgontosságú

A folyadékfogyasztás létgontosságú

A folyadékfogyasztás létfontosságú A gyerekekre és az idősebb korosztály tagjaira - főként a kánikulában - különös figyelmet kell fordítani a folyadékfogyasztás szempontjából - figyelmeztetett a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) hírlevele. Testünk nagy részét folyadék alkotja - míg a csecsemők szervezetének 75%-a víz, addig az időskének csupán 60 százaléka. Érdekes, hogy élelem nélkül akár 50 napig is kibírjuk, folyadék hiányában viszont mindössze néhány napig élhetünk.

A hús fontossága a táplálkozásban

A hús fontossága a táplálkozásban

A húsétel kiemelkedő helyet foglal el étkezési kúltúránkban. A gasztronómiai jelentősége, mellett tápanyagainak gazdagsága is jelentős. Hiszen a hús az egyik legfontosabb fehérjeforrásunk, s mint ilyen, nélkülözhetetlen része az egészséges táplálkozásnak, és nagy szerepet játszik a betegségmegelőzésben. A hús összetevői Ahhoz, hogy a húsokat megfelelően tudjuk hasznosítani, először is tudnunk kell, milyen fontos öszszetevői vannak. A nyers sovány húsok fehérjetartalma 18-24% körüli hasonlóan nagy fehérjetartalma csak a sajtoknak és a száraz hüvelyeseknek van. A húsfehérjék teljes értékűek, azaz megfelelő arányban tartalmazzák az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen esszenciális aminosavakat. ---

A hús szerepe az egészség megőrzésében

A hús szerepe az egészség megőrzésében

Pl. Élvezeti hatás A hús értékes táplálékunk. főbb étkezéseinken, ünnepeinkkor már ősidők óta nélkülözhetetlenek az ebből készült ételek. A rendkívül változatos, sokféleképpen elkészíthető húsételek, húskészítmények nemcsak gasztronómiai élményt nyújtanak ízük, illatuk miatt, de egyben esztétikai élvezeti források is. A húsétel a legtöbb kultúrában a családi és társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok fő fogása. Ez a kiemelkedő hely mind a gasztronómiai élmény, mind tápanyagainak gazdagsága miatt megilleti, mivel a hús igen fontos zsír-, fehérje-, vitamin- és ásványianyag-forrás. ....

A húsfogyasztás jelentősége

A húsfogyasztás jelentősége

Magyarországon az elmúlt évtizedben mérséklődött a húsfogyasztás. Míg 1990-ben 75,8 kg húst fogyasztottunk évente és fejenként, addig 1998-ra ez a mennyiség 63 kg-ra csökkent. Ha ehhez hozzászámítjuk a 3 kg-os fejenkénti halfogyasztást, akkor is sereghajtónak számítunk húsfogyasztásban az európai országok között. Ausztria, Dánia, Franciaország, Írország, Szlovénia, Spanyolország fogyasztóinak asztalaira majdnem kétszer annyi, 103-110 kg hús és jelentős mennyiségű, 12-41 kg hal kerül évente. Svédország, Norvégia, Finnország lakossága, hasonlóan hozzánk, 61-67 kg húst fogyaszt el évente, de - hasonlóan az előbbi országokhoz - ez a mennyiség 35-44 kg hallal egészül ki. Az európai országok közül csak Romániában fogy kevesebb hús, mint Magyarországon.

Hirdetés
A Medvehagyma Jótékony hatásai

A Medvehagyma Jótékony hatásai

A medvehagyma jótékony hatásai a szervezetre igen széleskörű, fokozza a szervezet ellenálló képességét, bőséges fogyasztása feltöltheti vitamin és ásványanyag készletét. TERMÉSZETES ANTIBIOTIKUM, Vérnyomás csökkentő, Koleszterin csökkentő, Stresszoldó, Méregtelenítő, Görcsoldó. Tartalmaz ásványi anyagokat és vitaminokat. Többek között frissíti a memóriát, enyhíti a reumás fájdalmakat, vértisztító hatással is bír, fiatalítja a szervezetet, enyhíti az asztmás panaszokat. A Monda Szerint egy Medve Erejét Kölcsönzi az Embernek.

A paleo diéta alapjai.

A paleo diéta alapjai.

A paleolit diétát napjainkban egyre többen követik. A paleolit táplálkozás egy egészséges életmódot takar. A paleolit táplálkozás alapja, hogy azokat az élelmiszereket fogyaszthatjuk, amelyeket az ősemberek is fogyasztani tudtak. A diéta során nem fogyaszthatunk tejtermékeket és szénhidrátokat sem. A legfontosabb alapszabály, hogy a feldolgozott élelmiszerek tiltottak. Kattints bátran a honlap linkjére és ismerd meg részleteiben a paleolit táplálkozás alap szabályait és az előnyeit is. Élj te is egészséges életmóddal.

A paleolit diéta alapelvei.

A paleolit diéta alapelvei.

A paleolit életmódot folytató embereknek az őskor életmódjához kell visszatekintenie. Hiszen a paleolit étrend az őskor táplálkozási szokásait idézi. Ezt a típusú életmódot rendkívül egyszerű betartani, hiszen csak néhány alapelvet kell követnünk. Mi is valójában a paleolit életmód és diéta célja? Kattints a honlap linkjére és minden részletet megtalálsz és mindenre kaphatsz választ is. Legyél egészséges paleo étrenddel. Kattints a honlapra a fontos részletekért, és hogy mindent alpelvet megismerhess a diétáról.

A reformkonyha

A reformkonyha

Miből is áll a reformkonyha Mostanában, a rohanó világunkban már az emberek többségének nincs sem ideje, sem ereje ahhoz, hogy megfelelően és változatosan táplálkozzon. Ami súlyfelesleghez, rossz közérzethez, fáradékonysághoz és erőtlenséghez vezet. Itt volt hát az idő arra, hogy megérkezzen a reformkonyha. Mit is jelent ez? A reform mindig valamilyen újításra, valamiféle előrehaladásra utal. Itt is erről van szó. A reformkonyha esetében nem csupán egy konkrétan behatárolt, szabályos diétáról beszélünk. Ez egy összefoglaló név, és az összes olyan étrendet tartalmazza, amelyben a hangsúly a teljes értékű táplálkozáson és a megfelelő arányokon van. A reformkonyha alapja, hogy étkezzünk változatosan. Ne ragadjunk le kizárólag néhány ételnél, ismerkedjünk meg új és új élelmiszerekkel, ízekkel.

Hirdetés
A só

A só

A só nagyon fontos ásvány a szervezetünk számára. Régen a sót egy-az-egyben válották az arannyal Timbuktuban ahogy a karavánok haladtak át a Szaharán. De hacsak nem épp most futottunk maratont vagy nem élünk a sivatag kellős közepén, valojában csak egy kis mennyiség só is elegendő naponta. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy miért, vagy hogyan fogjuk vissza só fogyasztásunkat olvassunk tovább! Ez az oldal elmagyarázza hogyan járulhat a túlzott sófogyasztás szívbetegségekhez, és egyszerű tanácsokat ad arra, hogy hogyan csökkenthetjük a só mennyiségét amit naponta megesszünk.

A tökmagolaj gyógyhatásai.

A tökmagolaj gyógyhatásai.

A tökmagolajról kevesen tudják, hogy mennyi jótékony hatással rendelkezik. A tökmagolaj egy kulináris élvezetnek számít. A tökmagolajat többféleképpen felhasználhatjuk a konyhában.A tökmagolaj segítségével süthetünk és főzhetünk is, de kitűnő saláta önteteket készíthetünk a tökmagolaj segítségével, amelynek egy különleges íze van. A honlapon részletesen mutatjuk be a tökmagolajat, amelynek jótékony hatása is van. A tökmagolaj egy egészséges kiegészítő a sütés és főzés terén. Próbáld ki a tökmagolajat!

A víz feladata az emberi szervezetben

A víz feladata az emberi szervezetben

A víz feladata Az idők kezdete óta a vizet vagy dicsérik, hogy jó egészséget ad, vagy ráfogják, hogy az ember miatta betegszik meg. Mi már tudjuk, hogy mi a víz valódi szerepe az emberi testben: oldószer és a tápanyagok és salakanyagok szállítója az egész testben, hőmérsékletszabályozó, a csontok és más szövetek olajozója és testünk biokémiai reakcióinak résztvevője. Ezeket a funkciókat a vízben lévő H2O látja el és nem az oldott anyagok, szuszpendált ásványi anyagok és egyéb alkotóelemek. A víz feladatai az emberi szervezetben * Segíti az emésztést és megakadályozza a gyomor elsavasodását (gyomorégés). * Segíti a vesék működését, és optimálisra állítja be a test tisztulási folyamatait. * Segíti az összes anyagcsere folyamatot. * Erősíti a szívet és a vérkeringést. * Javítja a szervezet immunrendszerét. * * Növeli a koncentráló- és teljesítő képességet. * Frissességet és rugalmasságot kölcsönöz a bőrnek. * Elszállítja a tápanyagokat a sejtekhez. * Eltávolítja az anyagcsere során keletkezett felesleges termékeket, mérgeket. * Rugalmassá teszi az izületeket a csontok összekapcsolásához. Így tehát nem mindegy, hogy mit iszunk meg.

A vörös hús fogyasztása növeli a halálozási arányszámot

A vörös hús fogyasztása növeli a halálozási arányszámot

A vörös hús fogyasztása növeli a halálozási kockázatot Washington - Azoknak, akik több vörös vagy feldolgozott húst esznek, nagyobb a halálozási kockázatuk - állapította meg egy nagyszabású követéses amerikai tanulmány, melynek eredményét hétfőn tették közzé az Archives of Internal Medicine című szaklapban. Az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézetei (NIH) és egy civil érdekvédelmi szervezet együttműködésében 1995-ben kezdődött az a felmérés, melyben félmilliónál több, 50 és 71 év közötti férfi és nő étkezési szokásait és egészségi állapotát követték nyomon. A vörös hús fogyasztása növeli a halálozási kockázatot

Adalékanyagok a táplálkozásban

Adalékanyagok a táplálkozásban

Egyre többen vannak, akik tüzetesebben megvizsgálják az áruk összetételét, így az E-számokkal jelölt összetevőket is. Néhány tanács ahhoz, hogy a sokszor természetes forrásból származó adalékanyagok értelmezhetőek legyenek, és ne keltsenek indokolatlan félelmet. Az emberek nagy része élelmiszerek vásárlásakor azok árát, eltarthatóságát, esetleg energiatartalmát és egyéb tápértékeit nézi meg a címkén. Szükség van egyfajta háttérismeretre. Nézzük meg, hogy valójában mi tekinthető élelmiszer-adalékanyagnak, milyen összetevőket takarnak az E- számok, és mi magyarázza felhasználásukat.

Aminósavak a fehérjék építői

Aminósavak a fehérjék építői

Aminosavakkal kevesebb pihenés és alvás? A Glutamin ereje! A Glutamin talán a legismertebb aminosav, amit a testépítők, sportolók, használnak. Az aminósavak szerves vegyületek. Jelentőségük kiemelkedő minden élőlény számára, mivel ezek a fehérjék, más néven a protein építő elemei. Az élőlények szervezetében kb. 25 féle aminosav található, amiből kb. 20 féle vesz részt közvetlenül a fehérjeszintézisben. Ebből adódóan a fehérjeszükséglet tulajdonképpen aminosav szükségletet tükröz. Az emberi test legnagyobb alkotóeleme kb. 70%-ban a víz. Ebből következik, hogy szervezetünk fehérje tartalma maximum 15%. Ezen fehérjék, aminosavak felét az emberi szervezet nem képes előállítani. Ezek az úgynevezett esszenciális aminosavak, mint például az L- Arginine és a számunkra sportolók illetve testépítők számára a legismertebb a Glutamine.

Amit a szénhidrátokról tudni érdemes

Amit a szénhidrátokról tudni érdemes

A szénhidrátok a növényi és az állati szervezetekben egyaránt előforduló szerves vegyületek; az életfolyamatok fő energiaforrásai. Összegképletük szerint a szénnek a vízzel alkotott vegyületei, hidrátjai. Fogyasztásuk érdekes kapcsolatban áll az étvágy szabályozásával. A szénhidrátokat három nagy csoportra osztják: l. Az egyszerű szénhidrátok (monoszacharidok) 3-6 szénatomot tartalmaznak. Ilyen például a szőlőcukor (glükóz) és a gyümölcscukor (fruktóz). A szervezetünkben szabadon csak igen kis mennyiségben fordulnak elő. 2. Az összetett szénhidrátokat (oligoszacharidokat) az alkotórészeik száma szerint (di-, tri- stb.) különböztetjük meg. Ismertebb fajtái a tejcukor, a szacharóz (nád-, illetve répacukor), valamint a maltóz. 3. A poliszacharidok közül a glikogén található nagyobb mennyiségben az állati szervezetekben, tartalék tápanyagként. A különböző összetételű poliszacharidok nagy változatosságot mutatnak, fehérjékhez kötve, a sejtekben és a sejt közötti állományban. A növényekben a fotoszintézis során keletkező monoszacharidok polimerizációjából jön létre a keményítő és a cellulóz. A táplálékkal felvett keményítő és glikogén gyorsan emészthető és jól hasznosítható energiaforrások. A cellulózt az emberi szervezet nem képes elbontani.

Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell

Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell

Egészséges táplálkozás fogalma GyümölcsökEgészséges táplálkozásról sokat hallunk mostanában, mégis nehéz eligazodni az egymásnak ellentmondó információhalmazban. Első lépésként tisztázzuk le mit is jelent az egészséges táplálkozás fogalma. Sokan egészséges ételek fogyasztását értik alatta. Az egészséges étel nem megfelelő kifejezés, hiszen a forgalomban lévő élelmiszerek mindegyike egészségesnek tekinthető. Viszont vannak olyan ételek, italok, amelyek fogyasztása gyakrabban, másoké jóval ritkábban ajánlott. Az egészséges táplálkozás a különféle ételek és italok megfelelő arányban és mennyiségben, kellő változatossággal történő rendszeres fogyasztása. Ezáltal a betegségek kockázatát minimálisra csökkenthetjük.

Tuti menü