Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A rostok fontossága képes leírás - Egészséges táplálkozás.tlap.hu
részletek »

A rostok fontossága - Egészséges táplálkozás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: egeszseges-taplalkozas.tlap.hu » A rostok fontossága
Keresés
Találatok száma - 5 db
Diétás rostban gazdag étrend

Diétás rostban gazdag étrend

Mindenképpen meg kell különböztetni a nyersrostot és az élelmi vagy diétás rostot. Nyersrostnak nevezzük a táplálékunkban azokat az anyagokat, amelyeket 0,255 normál forró kénsavval és utána 0,313 normál nátrium-hidroxiddal nem lehet lebontani. Élelmi v. diétás rostnak nevezzük a táplálékunkban lévő, nem emészthető, növényi poliszaharidokat és a lignint, amelyek az emésztő enzimek hatásával szemben ellenállóak, vagyis az emésztő enzimek nem képesek ezeket felszívódásra alkalmas kisebb egységekre bontani. Az élelmi rost összetételét tekintve tehát legnagyobb részben nem emészthető szénhidrát, de ide soroljuk a növényi sejtfalban található lignint is.

Egyen rostban gazdag ételeket

Egyen rostban gazdag ételeket

Az élelmi rostok rendkívül fontosak ahhoz, hogy emésztésünk egészségesen működjön. Segítségükkel könnyebben távoznak a testünkből a toxikus anyagok, ezenkívül segítenek kordában tartani a koleszterinszintet, megelőzni a szívinfarktust, valamint jó néhány rákos megbetegedés kialakulását. Egy embernek átlagosan 25-30 gramm rostot kellene elfogyasztania naponta.

Miért fontos táplálékok a rostok?

Miért fontos táplálékok a rostok?

Rost-toplista A rostbevitel fokozása az egyik olyan kívánalom, melyet az étkezési szokások pozitív irányba történő megváltoztatásához szükséges megvalósítani. A rostban gazdag élelmiszerek - leginkább a növényi rostok - segítik az emésztést, fokozzák a bélműködést, ezáltal pedig fontos szerepet játszanak a vastagbélrák megelőzésében. A rostdús élelmiszerek és a szükséges, legkevesebb naponta két liter folyadék elfogyasztása együttesen fejtik ki béltisztító hatásukat, elősegítve a salakanyagok távozását, ezáltal pedig fontos szerepet játszanak a vastagbélrák megelőzésének A rostoknak két fajtája ismert: az egyik a vízben oldódó, a másik a vízben oldhatatlan. Az optimális hatás elérése érdekében szervezetünknek mindkettőre szüksége van. A legtöbben csak 7-8 gramm rostot fogyasztanak napi étkezéseik során. A rákkutatással foglalkozó orvosok azonban 20-35 gramm rostot ajánlanak naponta - a kettő közt a különbség magáért beszél. Hogyan juttatható szervezetünk a szükséges rostmennyiséghez? Erre adjuk meg a választ az alábbiakban.

Rostban gazdag táplálkozás fontossága

Rostban gazdag táplálkozás fontossága

Tudta, hogy az emberek közel 78%-a nem fogyaszt elegendő rostban gazdag tápanyagot? A rostok azon tápanyagok közé tartoznak, melyek nélkülözhetetlenek szervezetünk helyes működése szempontjából, s itt nem csak a helyes emésztő rendszeri működést említeném meg, hanem azt is, hogy a rost dús élelmiszerek segítenek megelőzni a szív és érrendszeri betegségeket, egyes rákos megbetegedéseket, illetve segítenek egy egészséges testsúly megőrzésben is. A legtöbben azt gondoljuk, ha elfogyasztunk egy tál müzlit reggelire, vagy megeszünk egy teljes kiőrlésű lisztből készült zsemlét uzsonnára akkor el is intézte a kellő rostbevitelt az napra.

Testépítő rostok

Testépítő rostok

Testépítő rostok Írta: Tihanyi András dietetikus Sportolóként az étrendünk megtervezésénél elsősorban a megfelelő protein, szénhidrát és zsír bevitelre szoktunk koncentrálni. Persze léteznek egyéni különbségek: van, aki mindent grammra és kilokalóriára pontosan kiszámol, még az esszenciális zsírsavak pótlására is ügyel, más a sok fehérjére és korlátlan mennyiségű rizs, tészta belapátolására esküszik; egy harmadik típus pedig keveset, ritkán és rosszul étkezik. A minden részletre ügyelő a legeredményesebb, a bélpoklos típus jellemzően úgy néz ki, mintha egy elszúrt inzulin kúra közben lenne (ami a korlátlan zabálás következtében fiziológiai szinten igaz is), a girnyó típushoz nincs mit hozzátenni.

Tuti menü